درمان زانو درد شدید در اصفهان با 7 آسیب شایع

درمان زانو درد شدید در اصفهان با 7 آسیب شایع

هفت آسیب شایع زانو

برترین دکتر زانو اصفهان, برترین کلینیک دکتر زانو اصفهان, برترین متخصص و فوق تخصص زانو, بهترین دکتر ارتوپد پنجه طلا در اصفهان, بهترین دکتر زانو اصفهان, بهترین کلینیک دکتر زانو اصفهان, درمان انواع بیماری های درد زانو درد شدید, درمان زانو درد شدید در اصفهان, دکتر زانو اصفهان, کلینیک دکتر زانو اصفهان 2-Treatment of knee pain-درمان درد زانو درد شدید در اصفهان با 7 آسیب شایع از بهترین فوق تخصص زانو

مفصل زانو یکی از بزرگترین و پیچیده ترین مفاصل بدن است. همچنین یکی از مهم ترین مفاصل است. اتصال استخوان ران به استخوان ساق پا، نقش مهمی در حمایت از وزن بدن و تسهیل حرکت ایفا می کند و به شما امکان می دهد زانوی خود را خم کنید. به دلیل پیچیدگی مفصل زانو، مستعد آسیب های متعددی است. درمان زانو درد شدید در اصفهان با 7 آسیب شایع و برخی دیگر از آسیب های مفصل زانو شامل پارگی رباط ها، تاندون ها و غضروف ها می شود که شما می توانید در این مقاله مطالعه کنید. بهتر است بدانید خود کاسه زانو نیز ممکن است دچار شکستگی یا دررفتگی شود.

شایع ترین آسیب های زانو

بیایید به برخی از شایع ترین آسیب های زانو نگاه کنیم. ببینید چگونه ایجاد می شوند و درمان مورد نیاز توسط “بهترین دکتر ارتوپد پنجه طلا در اصفهان” برای رسیدگی به آنها چیست؟

1- شکستگی  زانو

کاسه زانو (کشکک زانو) سپری برای مفصل زانو شما است و از آسیب یا آسیب دیدن آن در هنگام زمین خوردن محافظت می کند. به همین دلیل، کاسه زانو ممکن است در هنگام سقوط شدید یا آسیب ورزشی شکسته شود. شکستگی کاسه زانو یک آسیب شایع و در عین حال جدی است که معمولاً برای اصلاح نیاز به بی حرکتی یا در برخی موارد جراحی دارد.

2- دررفتگی زانو

دررفتگی زانو زمانی اتفاق می افتد که استخوان های زانو از جای خود خارج شوند. این می تواند پس از یک ضربه بزرگ مانند سقوط، تصادف اتومبیل یا ضربه با سرعت بالا رخ دهد. همچنین می تواند در اثر پیچاندن زانو در حالی که یک پا محکم روی زمین قرار دارد ایجاد شود. دررفتگی ها نیاز به جابجایی دارند. گاهی اوقات کاسه زانو به طور خود به خود اصلاح می شود و به موقعیت مناسب باز می گردد. سایر موارد نیاز به یک آرام بخش خفیف دارد تا به “دکتر زانو” اجازه دهد بدون ایجاد ناراحتی زیاد، زانو را جابجا کند. به طور کلی حدود شش هفته طول می کشد تا به طور کامل از زانو دررفته بهبود یابد.

3- آسیب های رباط صلیبی قدامی

رباط صلیبی قدامی (ACL) بافت زانو است که استخوان های بالایی و پایینی ساق پا را به هم می پیوندد و به ثابت نگه داشتن زانو کمک می کند. اگر ساق پا بیش از حد به سمت جلو کشیده شود یا اگر پا پیچ خورده باشد ACL ممکن است پاره شود. آسیب های ACL یکی از شایع ترین انواع آسیب های زانو هستند و حدود 40 درصد از آسیب های مربوط به ورزش را تشکیل می دهند .

3-1- درمان آسیب رباط صلیبی قدامی

آسیب ACL می تواند از یک پارگی کوچک در رباط تا یک آسیب شدید باشد – زمانی که رباط کاملاً پاره می شود یا از خود استخوان جدا می شود. گزینه های درمانی برای آسیب های ACL به وسعت آسیب بستگی دارد. همه آسیب‌های ACL نیاز به جراحی ندارند، اما بسته به عوامل مختلفی از جمله شدت پارگی، ممکن است جراحی مورد نیاز باشد. توانبخشی فیزیکی زانو اغلب پس از آسیب ACL توصیه می شود.

4- آسیب های رباط صلیبی خلفی

رباط صلیبی خلفی استخوان فمور را به ساق پا متصل می کند و از حرکت بیش از حد ساق پا به عقب جلوگیری می کند. همانطور که از نام آن پیداست، این رباط در پشت زانو قرار دارد. آسیب رباط صلیبی خلفی زمانی اتفاق می‌افتد که ضربه به زانو وارد می‌شود – این می‌تواند در ورزش زمانی اتفاق بیفتد که بازیکن روی زانوی خم شده فرود آید. اگر آسیب فقط به رباط صلیبی خلفی باشد، درمان به طور کلی غیر جراحی است. اما اگر ترکیبی از آسیب‌ها مانند دررفتگی زانو و پارگی چند رباط وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به عمل جراحی زانو باشد.

5- آسیب های رباط جانبی

رباط جانبی یکی از چهار رباط اصلی زانو است. آسیب رباط جانبی یک آسیب شایع مرتبط با ورزش است. این رباط زمانی که ساق پا به طرفین فشار داده می شود به راحتی پاره می شود. اگر رباط جانبی پاره شده باشد ممکن است نیازی به جراحی نباشد. با این حال، اگر سایر ساختارهای زانو به طور همزمان آسیب ببینند، به طور کلی جراحی توصیه می شود.

6- پارگی مینیسک زانو

مینیسک قطعه ای از غضروف بین مفصل زانو است که به جذب ضربه ای که هنگام دویدن یا ورزش روی می دهد کمک می کند. قطعات به بالشتک شدن مفصل و پایدار نگه داشتن آن کمک می کنند. متأسفانه، پارگی مینیسک در ورزش هایی که نیاز به پریدن دارند، مانند والیبال و فوتبال، و همچنین ورزش های تماسی مانند فوتبال، رایج است. هنگامی که فردی در حین دویدن به طور ناگهانی جهت خود را تغییر می دهد، مینیسک ممکن است پاره شود. بسته به میزان آسیب و شدت پارگی ممکن است نیاز به جراحی باشد.

7- پارگی تاندون زانو

تاندون زانو که به تاندون کشکک معروف است با عضلات زانو در جلوی ران کار می کند تا به صاف شدن ساق کمک کند. در حالی که پارگی تاندون کشکک بیشتر در میان افراد میانسال و کسانی که ورزش های دویدن یا پرش انجام می دهند شایع است – ممکن است هر کسی تاندون خود را پاره کند. پارگی کامل یک آسیب ناتوان کننده در نظر گرفته می شود و برای بازیابی عملکرد کامل نیاز به جراحی دارد. با این حال، بیشتر اشک‌ها فقط پارگی جزئی هستند و برای کمک به بهبودی نیاز به استراحت و فیزیوتراپی زانو دارند.

بهترین دکتر ارتوپد پنجه طلا در اصفهان

2-Treatment of knee pain-درمان زانو درد شدید در اصفهان با 7 آسیب شایع برترین دکتر زانو اصفهان, برترین کلینیک دکتر زانو اصفهان, برترین متخصص و فوق تخصص زانو, بهترین دکتر ارتوپد پنجه طلا در اصفهان, بهترین دکتر زانو اصفهان, بهترین کلینیک دکتر زانو اصفهان, درمان انواع بیماری های درد زانو درد شدید, درمان زانو درد شدید در اصفهان, دکتر زانو اصفهان, کلینیک دکتر زانو اصفهان

اگر آسیب زانو را تجربه کرده اید یا درد زانو را تجربه کرده اید، مهم است که در اسرع وقت به بهترین دکتر ارتوپد پنجه طلا در اصفهان یا دکتر خوب زانو مراجعه کنید. “دکتر زانو اصفهان” می‌تواند علت آسیب و درد شما را تشخیص دهد و گزینه های درمانی را برای کمک به بازگرداندن شما در مسیر درست در اسرع وقت توصیه کند.

آگهی های مرتبط با این مطلب

دکتر سلطانی بهترین فوق تخصص جراحی دست و شانه در اصفهان
6

دکتر سلطانی بهترین فوق تخصص جراحی دست و شانه در اصفهان

فوق تخصص دست، شانه و کتف

ارتوپد پنجه طلا دست و شانه اصفهان دکتر سلطانی بهترین فوق تخصص جراحی دست و شانه در اصفهان، یکی از برترین و با تجربه ترین […]

  • تماس: 09903900725
  • تخصص: فوق تخصص دست، شانه و کتف
  • شعار: ارتوپد پنجه طلا دست و شانه اصفهان
  • اینستاگرام: drdast.ir
دکتر رحیم تسلیمی جراح و متخصص ارتوپدی خمینی شهر اصفهان
4

دکتر رحیم تسلیمی جراح و متخصص ارتوپدی خمینی شهر اصفهان

جراح و متخصص ارتوپدی

بهترین متخصص زانو در خمینی شهر دکتر رحیم تسلیمی جراح و متخصص ارتوپدی خمینی شهر اصفهان، یکی از برجسته ترین جراحان و متخصصان ارتوپدی در […]

  • تخصص: جراح و متخصص ارتوپدی
  • شعار: بهترین متخصص زانو در خمینی شهر
  • اینستاگرام: taslimirahim
دکتر سروش نقدی بهترین متخصص ارتوپدی در شاهین شهر اصفهان
5

دکتر سروش نقدی بهترین متخصص ارتوپدی در شاهین شهر اصفهان

جراح و متخصص ارتوپدی

بهترین متخصص ارتوپدی اصفهان دکتر سروش نقدی بهترین متخصص ارتوپدی در شاهین شهر اصفهان یکی از برترین و متخصصان برجسته در زمینه درمان شکستگی های […]

  • تماس: 09033962265
  • تخصص: جراح و متخصص ارتوپدی
  • شعار: بهترین متخصص ارتوپد در شاهین شهر اصفهان
دکتر علی ممیز جراح و متخصص ارتوپدی در اصفهان
2

دکتر علی ممیز جراح و متخصص ارتوپدی در اصفهان

جراح و متخصص ارتوپدی

جراح و متخصص ارتوپدی در اصفهان دکتر علی ممیز جراح و متخصص ارتوپدی در اصفهان در زمینه تشخیص و درمان مشکلات ارتوپدی فعالیت دارد. “دکتر […]

  • تخصص: جراح و متخصص ارتوپدی
  • شعار: بهترین پزشکان جراح و متخصص ارتوپدی در اصفهان
بهترین جراح و متخصص ارتوپدی در بهارستان اصفهان
6

بهترین جراح و متخصص ارتوپدی در بهارستان اصفهان

جراح و متخصص ارتوپدی

دکتر فواد عطایی جراح و متخصص ارتوپدی دکتر فواد عطایی بهترین جراح و متخصص ارتوپدی در بهارستان اصفهان است. او متخصص درمان مشکلات و آسیب […]

  • تخصص: جراح و متخصص ارتوپدی
  • شعار: بهترین دکتر متخصص ارتوپدی در بهارستان